Homestaging z roku na rok zyskuje na popularności. Jest on szczególnie ważny dla osób, które pragną sprzedać swoją nieruchomość i uzyskać za nią jak najlepszą cenę. Homestaging polega na odświeżeniu wnętrza, które zwiększy szansę na szybką i korzystną sprzedaż. Działanie głównie opiera się na przygotowaniu mieszkania w sposób, który zainteresuje klienta podczas oglądania mieszkania lub celem wykonania interesujących zdjęć, które powinny być głównym elementem oferty sprzedaży nieruchomości.
Czy to się opłaca?
Dobrze przygotowana nieruchomość sprzeda się nie tylko szybciej, ale i na lepszych warunkach finansowych. Często pomimo poniesienia pewnych kosztów celem odnowienia wnętrza, inwestycja zwraca się z nawiązką. Zmiany nie muszą być duże, ważne, aby były efektowne. Czasami już nakładem kilku tysięcy złotych możemy sprzedać dom lub mieszkanie drożej o kilkadziesiąt tysięcy złotych.
Fundamenty homestagingu
Wyróżnia się dwa główne cele, jakie osiągnąć ma homestaging. Pierwszym jest odnowienie mieszkania w taki sposób, aby podczas prezentacji nieruchomości potencjalnym nowym nabywcom wydało się ono im bardziej atrakcyjne. Drugim jest przygotowanie zdjęć, które wstawione będą na portale z ogłoszeniami i które jako pierwsze mają przyciągnąć potencjalnych nabywców. Oba cele łączą się ze sobą i pokrywają się nawzajem.
Najważniejsze zasady homestagingu
Istnieje wiele zasad, które dobry homestaging powinien spełnić. Odpowiednio zastosowane sprawią, że wnętrze oraz sama nieruchomość wydadzą się bardziej interesujące dla potencjalnych kupujących. Niektóre inwestycje wymagają jednak gruntownego remontu. Projektowanie tego typu wnętrza nie jest tak proste, jak drobna kosmetyka gotowego mieszkania, z którym poradzi sobie każdy z nas. W takim przypadku warto skorzystać z pomocy specjalisty, jakim jest architekt wnętrz, który zaproponuje projekt wnętrza spełniający zasady homestagingu.